Koninklijke tocht! - Reisverslag uit Blairgowrie, Verenigd Koninkrijk van Gerda - WaarBenJij.nu Koninklijke tocht! - Reisverslag uit Blairgowrie, Verenigd Koninkrijk van Gerda - WaarBenJij.nu

Koninklijke tocht!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

22 Augustus 2018 | Verenigd Koninkrijk, Blairgowrie

Vandaag na een heerlijk ontbijt met het schotse gerecht Haggis een typisch schots vleesgerecht gemaakt van schapenhart,long en lever vermalen met dierlijk vet,ui,havermout,peper, zout,kruiden en boulion! Was erg lekker! Daarna begonnen we aan ons koninklijke tocht! Na een prachtige natuurroute kwamen we aan bij grootste skigebied van Schotland Spittal in Glenshee. Daarna bezochten we het pittoreske dorpje Braemar, wereldberoemd vanwege de Highland Games, die hier in de openlucht worden gehouden. Het plaatsje is sinds koningin Victoria één van de favoriete bestemmingen van de Engelse Koninklijke familie. Hier zijn we even gestopt en rondgekeken. Na kop koffie doorgereden naar ballatar een dorpje waar de koninklijke familie hun inkopen doen met een koninklijke bakker,slager, viswinkel. En het favorite restaurant van Prins Charles met een michelin ster het restaurant heetRothesay. Hier even wat rondgekeken. Daarna reden we door naar Glamis castle in Angus. Hier kregen we een rondleiding met een gids door het kasteel. Volgens onze chauffeur was dit kasteel mooier dan Balmoral castle die we we niet konden bezoeken ivm de koninklijke familie heel de maand augustus op het kasteel is! Daarna zijn we via het historische havenstadje Dundee weer terug naar ons hotel gereden! Morgen gaan we een dag naar Edinburgh! (De hoofdstad van Schotland)

Groetjes Gerda

• 23 Augustus 2018 - 05:30