Weer in Zweden! - Reisverslag uit Arjeplog, Zweden van Gerda - WaarBenJij.nu Weer in Zweden! - Reisverslag uit Arjeplog, Zweden van Gerda - WaarBenJij.nu

Weer in Zweden!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

27 Augustus 2019 | Zweden, Arjeplog

Gisteravond kwam onze chauffeur met de mededeling dat onze boot van 10.45 vandaag uitviel ivm het naseizoen. Hierdoor moesten we vandaag een boot vroeger al om 7.00 dus 4.45 ging de wekker en moesten om 5.30 wegrijden om de boot te halen vanaf plaatsje Moskenes op de Lofoten! Dus was effe gas erop want je moet er half uur van te voren aanwezig zijn. We hadden van het hotel ontbijtpakket gekregen! Dus effe ontbijtje in de bus! Om 6.30 waren we in Moskenes en konden vrij snel aan boord. De boottocht duurde 31/2 uur en ging midden over zee! Rond 10.15 kwamen we aan in Bodo weer op het vasteland van Noorwegen. Toen weer verder met de bus richting Zweden. Onderweg nog wat mooie fotostops. En nog een stop van 1 1/2 uur net voor de grens van Zweden! Mijn laatste Noorse kronen opgemaakt en we zijn nog even in het Nordland nasjonalparksenter een klein natuurmuseum met opgezette dieren en mooie gekleurde schilderijen. En een filmpje gekeken over overleven in de natuur daarna was het nog 2 uur rijden naar ons hotel in Arjeplog in Zweden een prachtig meer! Hier kwamen we 16.15 aan even gerelaxt en om 18.00 lekker gegeten! Heerlijke zalm! Daarna buiten nog even heerlijk gewandeld,even bij het meer gekeken. Nu de koffer etc ready maken want morgen vliegen we helaas weer terug naar Rotterdam. Morgen gaat vroeg de wekker want moeten 7.00 ontbijten en om 7.45 rijden naar Skelleftea airport wat nog 3 uur rijden is en moeten er om 11.15 zijn en vliegen we terug naar Rotterdam waar we rond 15.15 aankomen ongeveer 2 1/2 uur vliegen.

Groetjes uit het mooie Zweden!