Reisplan rondreis Noordkaap! - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Gerda - WaarBenJij.nu Reisplan rondreis Noordkaap! - Reisverslag uit Alblasserdam, Nederland van Gerda - WaarBenJij.nu

Reisplan rondreis Noordkaap!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

22 Januari 2019 | Nederland, Alblasserdam

Zo vandaag mijn vakantie geboekt! Ga van 21 augustus 2019 t/m 28 augustus 2019 naar de Noordkaap! Hieronder mijn reisplan!

Woensdag: Rotterdam - Skellefteå - Rovaniemi

Vanaf de luchthaven in Rotterdam vliegt u met Transavia naar Zweden, waar we in de loop van de middag arriveren. Na aankomst op de luchthaven van Skellefteå wordt u welkom geheten door uw chauffeur/reisleider. Met de touringcar vervolgen we onze reis door Zweden en Finland naar ons eerste overnachtingshotel in Rovaniemi. Na de kamerindeling gaan we aan tafel voor het diner.

Donderdag: Rovaniemi - Santa Claus Village - Saariselkä

Na een goed ontbijt beginnen we onze dag met een bezoek aan Santa Claus Village, het dorp van de kerstman. U heeft de gelegenheid om de winkeltjes te bekijken, een bezoek te brengen aan de werkplaats van de kerstman en per post een kaartje te versturen vanaf de poolcirkel. Na dit bezoek vervolgen we onze weg naar Saariselkä voor diner en overnachting.

Vrijdag: Saariselkä - Inari-meer - Honningsvåg - Noordkaapplateau

Vandaag wordt een bijzondere dag. We rijden eerst naar het Inari-meer. Dit meer is voor de Lappen heilig, omdat zij hier de overledenen begraven. Na een korte pauze rijden we verder naar de Fins-Noorse grens en de stad Karasjok, het centrum van de Noorse Lappen. Hierna rijden we naar de Porsanger Fjord. Deze volgen we tot Olderfjord. Daar nemen we de afslag naar de E 69 naar Kåfjord en de Noordkaap-tunnel naar het eiland Magerøya. In Honningsvåg dineren we in ons hotel. Na het diner volgt het laatste traject voor vandaag naar het Noordkaapplateau. De 370 meter hoge klip vormt het einde van het vasteland van Europa en u kunt bij helder weer genieten van de middernachtzon. De ‘Nordkaphall’ is in een berg gebouwd en hier wordt een film over Noord-Noorwegen getoond. U ontvangt natuurlijk een persoonlijk Noordkaap-certificaat op naam, als bewijs dat u op de Noordkaap bent geweest. Aansluitend gaan we terug naar ons hotel.

Zaterdag: Honningsvåg - omgeving Tromsø

Vandaag staat er een lange maar mooie dag op het programma. We rijden via het Olderdal en Skaidi naar de prachtige Kvaenangenfjell-bergpas. Eenmaal boven aangekomen hebben we een adembenemend uitzicht over de Kvaenangenfjord. Ook steken we 2 keer per ferry over voordat we aankomen bij ons hotel in de omgeving van Tromsø.

Zondag: Omgeving Tromsø - Narvik

‘s Morgens heeft u vrije tijd in Tromsø. U heeft de mogelijkheid om een stadstour te maken of te winkelen. Aansluitend vervolgen we onze reis in zuidelijke richting en rijden via het Bardudal langs Bardufoss naar Narvik aan de Ofotfjord, waar in 1940 zware gevechten tussen de Duitsers en de Geallieerden plaatsvonden. Diner en overnachting in Narvik.

Maandag: Narvik - Lofoten - Leknes

We rijden terug naar Bjerkvik en vervolgens via Evenes naar Sortland op de Vesterålen-eilanden. Vervolgens maken we een korte overtocht met de veerboot naar de Lofoten. Eenmaal op de eilandengroep aangekomen, nemen we een mooie kustroute, waar we kunnen genieten van de prachtige natuur die het decor van deze streek bepaalt. Daarna rijden we naar de hoofdstad van de Lofoten, Svolvaer, waar u vrije tijd heeft. Tot slot van deze dag rijden we naar ons hotel in Leknes.

Dinsdag: Leknes - Røkland

Na het ontbijt vertrekken we naar Moskenes, waar we inchecken op de veerboot naar het vaste land. Na aankomst in Bodø vervolgen we onze weg naar Røkland voor onze laatste overnachting van deze mooie reis. Aan het eind van de middag komen we aan bij ons hotel voor diner en overnachting.

Woensdag: Røkland - Skellefteå - Rotterdam
Helaas is dit alweer de laatste dag van deze prachtige reis naar de Noordkaap. Na het ontbijt verlaten we ons hotel en rijden we naar de luchthaven van Skellefteå voor onze vlucht terug naar Nederland.