Rendieren en de Kerstman! - Reisverslag uit Saariselka, Finland van Gerda - WaarBenJij.nu Rendieren en de Kerstman! - Reisverslag uit Saariselka, Finland van Gerda - WaarBenJij.nu

Rendieren en de Kerstman!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

22 Augustus 2019 | Finland, Saariselka

Vanmorgen ging om 6.45 ging de wekker! Na een lekker ontbijt vertrokken we naar een rendierfarm van een sami gemeenschap(rendiergemeenschap) Hier gingen we een film over de sami gemeenschap bekijken en mochten we de rendieren voeren! was heel leuk! Daarne zijn we naar het Arktikum sience centrum museum geweest een museum over de poolcirkel! We kregen een rondleiding van een nederlandse gids Frank die in Finland woont! Daarna zijn we naar Santa Claus Villiage een groot kerstdorp waar ze beweren dat de echte kerstman zit...ben nog met hem op de foto geweest! Daarna gingen we ons weg vervolgen naar Saariselka! Onderweg kwamen we nog rendieren tegen op de weg! Zelfs een hele groep tussen de auto,s! Ook nog een stop gemaakt bij souveniersshop met een toilet met gat in de grond! Toen we in Saariselka aankwamen zijn we nog even gestopt bij een skigebied en mooie foto,s gemaakt daarna naar ons hotel in saariselka waar we rond 18.00 aankwamen! En dalijk lekker dineren en vroeg slapen want rond 6.15 gaat de wekker en zullen we richting Noorwegen gaan! Naar Honningsvag! Daarvoor gaan we nog naar huskyfarm en inari meer en laat in de avond naar Noordkaapplateau! Het blijt hier snachts ook licht! Morgen horen jullie weer van mij!

All the best!
Gerda