Husky’s, Inari meer, en Noordkaapplateau! - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Gerda - WaarBenJij.nu Husky’s, Inari meer, en Noordkaapplateau! - Reisverslag uit Honningsvåg, Noorwegen van Gerda - WaarBenJij.nu

Husky’s, Inari meer, en Noordkaapplateau!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

23 Augustus 2019 | Noorwegen, Honningsvåg

Vanmorgen ging om 6.15 de wekker en om 7 uur ontbijten! Om 8.00 vertrokken we naar de huskyfarm hier kregen we een rondleiding en werd alles verteld over de husky’s etc! Swinters kan je sledetochten maken met de husky’s! Nu was het nog te warm voor de husky’s! Ook mochten we nog met puppy van 3 weken oud knuffelen. Echt heel schattig! Ook kregen nog een demonstratie vuur maken in een hutje! Daarna gingen we ons weg vervolgen naar het Inari meer hier zijn we even gestopt,hier worden de overledenen begraven en is heilig voor de lappen. Daarna zijn we verder gereden naar de fins-noorse grens. Net voor de grens nog gestopt en effe boodschapjes gehaald in supermarkt en in de bossen geluncht!:) Daarna reden we de grens over en waren we in Noorwegen en ging de klok weer uur terug!Daarna gingen we via de Porsanger fjord en volgde we tot de Olderfjord. En reden we naar ons hotel in Honningsvag waar we rond 17.00 aankwamen dalijk gaan we lekker dineren en om 19.15 gaan we met de bus naar het Noordkaapplateau waar we hopelijk de middernachtzon zien! Ik zal vanavond nog een update plaatsen in deze blog! Morgen gaat de wekker weer rond 6.15 moet die dag ongeveer 500 km rijden naar Tromso!

Update Noordkaapplateau:

Om 19.15 gingen we met de bus dan helemaal omhoog naar de Noordkaap het meest noordelijke puntje van het Europese continent. De kaap ligt op het eiland Mageroya. Het was heel erg mistig omhoog en helaas op de Noordkaap ook! De middernachtzon helaas niet kunnen zien. Wel paar mooie foto,s gemaakt! En het museum bezocht en een film over de noordkaap gekeken! Toen we terug waren kregen we een certificaat dat we op de Noordkaap zijn geweest! Om 22.00 reden we door flinke mist weer terug naar beneden het is nu erg laat dus ga snel slapen!

All the best!
Gerda