Vancouver island: beren spotten in een zodiac! - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Gerda - WaarBenJij.nu Vancouver island: beren spotten in een zodiac! - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Gerda - WaarBenJij.nu

Vancouver island: beren spotten in een zodiac!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerda

24 Augustus 2011 | Canada, Ucluelet

Zo daar ben ik weer! Gisteren onze auto gehaald een kia sorento! En toen met de boot naar Vancouver island! Toen moesten we nog ongeveer 3 uur rijden maar we stonden opeens helemaal stil was er een groot ongeluk gebeurt met een bus, na een uur stil te staan konden we weer verder rijden na een tijdje kwamen we dan aan in ons (cottage) huisje in Ucluelet! Lekker boodschappen gedaan en zelf gekookt! Toen gaan slapen. Vandaag een geweldige dag geweest! S'ochtends naar Tofino gereden om beren te gaan spotten! Eerst kreeg je uitleg over beren en moest je je in een dik pak hijsen (wetsuit) tegen de kou en voor als je over boord viel! En toen gingen we de zodiac in en vol speed over de zee richting de beren! Echt gaaf! We hebben beren met jongen, soort dolfijnen gezien etc! Echt super gaaf ook met die zodiac over zee! Toen we terug waren weer naar ons huisje gereden! Wat we toen zagen...een wasbeer! Hij wilde naar binnen komen! En er liep net een mega grote zwarte beer bij een container bij ons huisje echt bizar! Zo nu ga ik even wat eten! Morgen gaan we vroeg op we moeten ongeveer 6 uur rijden naar Port Mcniell nog steeds op vancouver island, daar blijven we 2 dagen gaan we orka's spotten! Ik zet nog een update hiervan hieronder!

Groeten Gerda

Kleine update gisteren 24 augustus zijn we na een goede reis aangekomen bij Port McNeill/telegraph cove! Vandaag 25 augustus zijn we met een boot de zee op gegaan om orka's te spotten geen orka's gezien wel grote walvissen was super! Ga nu snel slapen morgen nog even Port Mcneill in dan met de boot naar Quadra Island hier blijven we 2 dagen ik ga nu snel slapen is al laat!

• 27 Augustus 2011 - 18:29

Adeline:

Hoi Gerda,

wow, zo te lezen is Canada geweldig en wat een avonturen met die beren!

groetjes aan je ouders!

Adeline en Eef