Zware regen en onweersbuien! - Reisverslag uit Ragusa, Italië van Gerda - WaarBenJij.nu Zware regen en onweersbuien! - Reisverslag uit Ragusa, Italië van Gerda - WaarBenJij.nu

Zware regen en onweersbuien!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

31 Augustus 2013 | Italië, Ragusa

Hoi hoi

Hier een verslag vanuit Ragusa!

Gisteren toen we wegreden bij ons Agriturismo zijn we eerst naar villa romano del casale gerden! Hier heb je allemaal mozaïeken was heel mooi! Na een uurtje rondgelopen te hebben zijn we verder gereden richting Ragusa! En toen begon het onderweg hard te regenen en te onweren! We hebben de auto aan de kant gezet. Je zag niks! En flinke plassen op de weg! Toen het opklaarde weer verder gerden toen lagen er omgewaaide bomen op de weg...we konden er gelukkig langs! Waarschijnlijk een windhoos geweest. Na een zoektocht door smalle weggetjes kwamen we aan bij ons bed en breakfest in Ragusa! Toen mijn vader aan het inchecken was en ik met mijn moeder in de auto wachtte begon het keihard te stortgieten en onweren! Was niet normaal zo hard! Toen het minder werd gauw naar binnen! Onze kamer zit helemaal op zolder met een smalle stijle trap omhoog. Alles is smal! Dus als je claustrofobisch ben kan je hier beter niet zitten! Smiddags wat rond gelopen en s,avonds lekker pizza gegeten!

Vandaag hadden we ons beetje verslapen, de wekker ging niet af maar gelukkig nog voldoende tijd om om half 10 aan het ontbijt te verschijnen! Gezellig aan een grote tafel met jams, croissants ,thee,koffie, marmelades was lekker! Met de eigenaresse van de B&B die maar bleef kletsen en haar moeder liep er ook rond! een oud omaatje! Daarna begonnen aan onze culturele slentertocht! Wat kerkjes bezocht en rond gewandeld. Smiddags siësta en toen nog wat gewandeld. Nu lekker grodino en olijfje! Straks weer lekker ergens eten!

Morgen rijden we naar Nota Marina/ lido di nota aan de Avola kust hier blijven we 2 dagen!

Groetjes uit een zonnig en regenachtig Ragusa!