Etna vulkaan en wijnproeverij! - Reisverslag uit Castiglione di Sicilia, Italië van Gerda - WaarBenJij.nu Etna vulkaan en wijnproeverij! - Reisverslag uit Castiglione di Sicilia, Italië van Gerda - WaarBenJij.nu

Etna vulkaan en wijnproeverij!

Blijf op de hoogte en volg Gerda

04 September 2013 | Italië, Castiglione di Sicilia

Gisteren na een reis van ruim 2 uur kwamen we aan in ons agriturismo in Rovitello/ castiglione di Sicilia. Met uitzicht op de Etna vulkaan! Prachtig! Smiddags lekker bij het zwembad gezeten! En lekker gezwommen! S,avonds heerlijk gegeten een 3 gangen menu! Was voortreffelijk!

Vandaag ging voor ons doen de wekker vroeg! 7.15! Om 8.00 ontbijten en toen begon het grote avontuur! Op naar de Etna! Eerst 2000 meter omhoog met de auto daarna nog 1000 meter in een speciale truc omhoog! En toen samen met een gids een pittige wandeling omhoog naar de kraters van de Etna! Op 3000 meter hoogte! Boven de wolken in een stoffig zwart landschap! Het was heftig maar toen waren we op de top bij de kraters! Prachtig die rokende kraters! In 2007 zijn er nog mensen omgekomen toen de vulkaan plotseling lava spoot! Wij moesten niet voor niks een formulier.invullen en tekenen! Opeens begon het weer om te slaan en gingen we snel naar benede naar de truc! Toen weer naar benede naar de auto! Inmiddels werd het bewolkt en wat regen! Allemaal net optijd! Was echt ontzettend gaaf! Toen we weer terug waren lekkere douche en bijkomen! En toen naar een wijnproeverij half uurtje rijden van ons agriturismo. 4 verschillende wijnen geproeft en lekkere hapjes! Was heel leuk! Zo dit was het weer! Om 8 uur gaan we weer aan een 3 gangen verassingsmenu!

Morgen rijden we naar Cefalu!